קול סנטר הוא מוקד טלפוני שבו ניתן להשתמש לטובת שורה ארוכה של מטרות. הייעוד העיקרי של מוקד מן הסוג הזה הוא איסוף שיחות נכנסות וניהולן. בעזרת המוקד ניתן לרכז את כל השיחות הנכנסות תחת קורת גג אחת, להעניק טיפול מיידי לבעיות נפוצות ולהציע שירות לקוחות יעיל ואפקטיבי. בתוך כך, המוקד משמש לריכוז של פניות הציבור על מנת לדעת האם יש תקלות גורפות עם משלוחים, מוצרים או שירותים מסוימים.
ייעוד נוסף של מוקד קול סנטר מסוג קול סנטר הוא ביצוע שיחות יוצאות. כאן הדגש הוא לא רק על מתן מענה ללקוחות הקיימים או על שימור לקוחות לטובת שיפור השירות שהם מקבלים, אלא גם על גיוס לקוחות חדשים. בעזרת הפעלת המוקד ניתן להוציא שיחות מכירות ולשכנע את הלקוחות לקנות את המוצר או השירות. אם זה לא מספיק, ניתן להשתמש במוקד גם בשביל להפנות לקוחות למבצעים והטבות ובאופן כללי להניע אותם לביצוע פעולות מסוימות.
היתרונות של קול סנטר עבור העסק הקטן
עד לפני מספר שנים הצליחו רק עסקים בינוניים וגדולים להפעיל מוקדי שירות לקוחות, אך כיום הוא רלוונטי גם עבור עסקים קטנים. לראיה, יש המון עסקים קטנים שבהם מושקעים סכומי כסף בהפעלת קול סנטר ממוקד שירות, ממוקד מכירות, ממוקד תמיכה או משולב עם מערכות ניהול לקוחות.
מבחינת בעלי עסקים קטנים, מוקד קול סנטר הוא לעיתים קרובות הדרך היחידה להתחרות עם העסקים הגדולים. בעלי עסקים קטנים צריכים לזכור שמוקד קול סנטר הוא השקעה משתלמת לטווח הקצר והארוך ושיש לו ערך מוסף. בעזרת המוקד ניתן להגיע ללקוחות חדשים ובעיקר לקבל את הפניות שלהם בצורה יעילה, נוחה וללא חשש מפגיעה במוניטין.