ההחלטה על מכירת עסקים קשה אך לעיתים מחויבת המציאות. אם בעלי עסקים מחליטים שאין טעם להמשיך להשקיע או שאין אופק רווחי, הם יכולים להחליט למכור את הפעילות הקיימת. במקרים כאלה, היתרון הוא שניתן להפיק רווח כספי יחסית גבוה ומיידי. לשם השוואה, האלטרנטיבה היא לסגור את העסק או לפעול בכיוון של פשיטת רגל. בשני המצבים האלה, בעלי העסקים לא צפויים להרוויח מהעסקה אלא לכל היותר לדחות את התשלומים והחובות שיש להם לספקים, עובדים וכן הלאה.
הפתרון של מכירת עסקים עולה בקנה אחד עם הצורך של בעלי עסקים שונים להפיק את מלוא הפוטנציאל מהפעילות שלהם. אבל בשביל להשיג את היתרון הזה, צריך להקפיד על השלבים הנכונים של המכירה. ללא הקפדה על השלבים הנכונים והמומלצים של המכירה, העסקה עלולה להקשות על בעלי העסקים לצאת לדרך חדשה.
כך מבצעים מכירת עסקים
מכירת עסקים דורשת תכנית מסודרת והגדרה ברורה של סדר עדיפויות. מטבע הדברים, אף בעל עסק לא יכול להציב דרישות בלתי מוגבלות ולכן עליו להכיר במגבלות שעל הפרק. במידה ובעלי עסקים קיימים לא מגיעים למסקנה אובייקטיבית לגבי השווי האמיתי של הפעילות המסחרית שלהם, יש מקום להתייעץ עם אנשי מקצוע חיצוניים ובהם עורכי דין, רואי חשבון וכן הלאה.
מלבד האמור לעיל, הדרך הנכונה לבצע מכירת עסקים היא לבטא בכתב כל הסכמה בעל פה. כאשר יש הסכמה בעל פה ובעקבותיה גם הסכמה בכתב, אפשר להתקדם לכיוון של פעילות מסחרית שמשרתת את האינטרסים המשותפים של שני הצדדים. יתרה על כך, ההסכמה בכתב היא זו שמאפשרת גם למי שקונה את העסק לדעת שיש לו למי לפנות בכל מקרה של דילמה, התלבטות ושאלות.