מוקד טלפוני משמש עסקים, ארגונים ומוסדות ציבור לשמירה על קשר עם הלקוחות. בעזרת מוקד טלפוני ניתן לתת מענה ללקוחות בפריסה ארצית ולחזק את הקשר מולם בטווח הקצר והארוך. בנוסף, אפשר להקים את המוקד הטלפוני תוך כדי הפעלת אתר אינטרנט וכך להרחיב את אפשרויות יצירת הקשר. המוקד הטלפוני הוא למעשה סוג של תנאי לשמירה על קשר עם הלקוחות ולכן הוא זוכה להצלחה בארץ ובעולם.
השאלה המתבקשת היא האם משתלם להשקיע בהקמת מוקד טלפוני ומהם היתרונות שלו. בהקשר הזה כדאי להזכיר שהמוקד הטלפוני יכול לשמש לא רק לקבלת שיחות נכנסות, אלא לטובת הוצאת שיחות. מוקדים טלפוניים מסייעים לניהול שיחות יוצאות לצרכי מכירות, גיוס לקוחות חדשים ושמירה על קשר עם לקוחות קיימים.
בנוסף, היתרונות של הקמת מוקד טלפוני הוא ריכוז כל השירותים תחת קורת גג אחת. במקום להסתפק בהפעלת מוקד טלפוני על בסיס מתכונת של שירותי מיקור חוץ, ניתן להקים את המוקד באופן ספציפי לפי צרכי העסק. כך אפשר גם לחסוך בהוצאות ולייצר ערך מוסף מהפעלת המוקד.
השקעה כספית גבוהה, אך משתלמת לטווח הארוך
אין עוררין לגבי ההשקעה הכספית שכרוכה בתהליך הארוך של הקמת מוקד טלפוני. זו כמובן הוצאה לא מבוטלת עבור בעלי עסקים קטנים וגדולים כאחד, אך היא משתלמת בטווח הרחוק. רק בעזרת השקעה מן הסוג הזה ניתן לספק מענה לצרכים של הלקוחות וליישר קו עם ארגונים גדולים בעולם.
מחקרים מראים שעסק ללא מוקד טלפוני נתפס על ידי הלקוחות כמקום לא רציני. מהבחינה הזו, הקמת מוקד טלפוני היא בהחלט הוצאה שצריך לשקול בחיוב. בנוסף, בעלי עסקים יכולים לתכנן את המוקד הטלפוני לפי הצרכים שלהם ולחסוך בהוצאות מיותרות.