עסקים רבים מתוודעים לאחרונה לשירות מענה אנושי של אדם שעונה להם בכל שעה בה הם מתקשרים לבית העסק במקום תקליט ממוחשב. יש חשיבות גדולה למענה אנושי מסוג זה ולכן מומלץ כי כל בעל עסק יכיר את השירות ויתחיל להשתמש בו מול הלקוחות שלו.
מהו שירות לקוחות ומדוע הוא חשוב?
שירות לקוחות הוא באחריות של חברה או ארגון לספק שירותים ועזרה ללקוחות. החשיבות של שירות לקוחות טמונה בעובדה שהוא יכול ליצור או לשבור עסק. חווית שירות הלקוחות יכולה להיות נהדרת כאשר היא מטופלת כראוי, אך היא עלולה להיות הרת אסון אם לא עושים אותה היטב. מענה אנושי לעסקים עושה את ההבדל בין שירות לקוחות בינוני עד גרוע לבין שירות לקוחות מצוין עם זמינות מלאה ללקוח.
כיצד ליצור מדיניות שירות לקוחות טובה יותר?
מדיניות שירות הלקוחות היא סט של קווים מנחים שחברה פועלת לפיהם כדי לספק את חווית שירות הלקוחות הטובה ביותר. מדיניות שירות לקוחות טובה צריכה להיות קלה לקריאה, פשוטה וברורה. היא גם צריך להיות גמישה מספיק כדי שניתן יהיה ליישם אותה במצבים שונים ועבור סוגים שונים של לקוחות. מדיניות שירות לקוחות טובה תכלול גם סעיפי מענה אנושי שבהם החברה מדברת על איך היא מגיבה למצבים מסוימים כמו לקוחות כועסים ומה היא עושה במקרה של חירום.
היתרונות בשימוש מענה אנושי לעסקים
מענה אנושי לעסקים הוא שירות תקשורת המספק אינטראקציות אנושיות ללקוחות. זוהי דרך חדשה לשירות לקוחות שהופכת יותר ויותר פופולרית. היתרונות של שימוש בתגובה אנושית לעסקים הם:
- חיסכון בזמן וכסף כי אין צורך לשכור סוכני מוקד או נציגי שירות לקוחות.
- שיפור חווית הלקוח על ידי מתן תשובות מותאמות אישית עם רגשות, אמפתיה והבנה.
- שימוש ככלי שיווקי יעיל שכן הוא מגדיל את הסיכוי לקבל ביקורות חיוביות מלקוחות.
אם כך, אין כל ספק כי מענה אנושי לעסקים יכול לעזור רבות בשימור לקוחות ותיקים וגיוס לקוחות חדשים שמרגישים טוב איתך.