אין ספק שהסיבה לכך שיותר ויותר בתי עסק, ארגונים וגופים ציבוריים בוחרים לעבוד עם מרכזית IP במקום עם המרכזיות האנלוגיות הישנות, היא בכך שהם יכולים לקבל מגוון רחב מאד של שירותים, באמצעות פרוטוקול הSIP. מאחר שמדובר על פרוטוקול תקשורת, שקרוב הרבה יותר לעולם הפס הרחב והאינטרנט מאשר עולם הטלפוניה, הרי שגם מגוון השירותים גדל בן רגע. הנה דוגמאות לכמה שירותים שתוכלו לקבל באמצעות מרכזית IP.
משיחה מזוהה ועד להגבלת שיחות
ראשית, מרכזית IP תוכל להציג לכם תמיד שיחה מזוהה, באמצעות טלפון חכם שיחובר כציוד הקצה. כך אפשר לדעת מראש יוצר קשר, ומהיכן הוא מתקשר. למותר לציין כי מרכזית IP, כמו כל מרכזיה בעצם, יכולה לנתב שיחות בצורה יעילה. היתרון של מרכזית הIP, הוא בכך שהניתוב שלה הוא הרבה יותר חכם, יעיל ומהיר. המרכזיה יכולה לחבר את המתקשר עם המוקד הקרוב אליו ביותר גיאוגרפית, או לבצע ניתוב לפי עומס, כאשר המתקשר יופנה לשלוחה הפנויה ביותר שיש. מרכזית IP יכולה גם לבצע הגבלת שיחות – ולקבוע מתי שיחה חייבת להסתיים (למשל, אם יוצאת ממנה שיחה לקו חוץ). אפשר גם לקבוע חסימה מוחלטת של שיחות למסרים או ממספרים מסוימים. מרכזית IP מאפשרת גם לבצע חטיפת שיחות – כאשר קו אחד מוגדר (של ההנהלה למשל) יכולה להשתלט על שיחה ובעצם להעביר אותה אל השלוחה שלהם.
ואפשר גם לתכנת מרחוק
אולי אחד מהיתרונות המשמעותיים ביותר של מרכזית IP, הוא בכך שאפשר לתכנת אותה מרחוק. אין צורך להגיע פיזית אל המרכזיה, כדי לבצע בה שינויים שונים או להגדיר לה תכונות מסוימות. ישנן תוכנות שמאפשרות לשלוט על המרכזיה, ופעמים רבות גם מטלפונים חכמים של עמדות ספציפיות שהוגדרה להן ההרשאה – ניתן לשלוט על המרכזיה, וכך לבצע שינויים במהירות.