תקנות הגנת הפרטיות נקבעו על ידי האיחוד האירופי יחד עם תקנות GDPR ומטרתן לייעל את המשק בכל מה שנוגע להתנהלות מול לקוחות על גבי רשת האינטרנט. כפי שאפשר להבין משמן, התקנות מתמקדות באופן שבו בעלי עסקים באיחוד האירופי אמורים להתנהג על מנת לשמור על פרטיות אזרחי האיחוד. בנוסף, החל ממאי 2018 נכנסו התקנות גם לישראל והמשמעות היא שינוי דרמטי ברמת אבטחת המידע האישי הנדרשת מבעלי אתרי אינטרנט, ארגונים, עסקים, חברות ומוסדות ציבור.
בראש ובראשונה, תקנות הגנת הפרטיות מיועדות להגן על שלמות המידע ולמנוע את החשיפה שלו לגורמים שאינם מורשים. בתוך כך, התקנות קובעות מתי אפשר ומותר להשתמש או להעתיק את המידע כדי להעביר אותו הלאה. זו למעשה הסיבה שבגללה התקנות כוללות בתוכן את כל הנושא הרחב של אבטחת מידע ולא רק את האחריות של בעלי האתרים, המשתמשים והגולשים.
איך שומרים על התקנות?
השאלה המעניינת מבחינת בעלי אתרי אינטרנט שרוצים לעמוד בתקינה של האיחוד האירופי היא כיצד לאמץ את התקנות ואיך לשמור עליהן לאורך זמן. קודם כל, מה שכדאי לעשות הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע. בעזרת התייעצות עם אנשי מקצוע אפשר לבדוק מה המצב הנוכחי של האתר מבחינת עמידה בתקנות ומה צריך לעשות כדי לשנות את הסעיפים הרלוונטיים.
בהמשך, אנשי המקצוע הם אלו שלמעשה מבצעים בפועל את ההמרה של האתר ואת השדרוג של מערכות האבטחה. בעזרת היכרות מוקדמת עם תקנות הגנת הפרטיות אפשר לשפר את הנושא של אבטחת מידע ולשדרג אותו. מבחינת בעלי עסקים זו גם השקעה משתלמת, כי היא הופכת את האתר לרלוונטי עבור כל גולשי האיחוד ומעידה על החשיבות שמייחסים המנהלים לנושא הפרטיות של הגולשים.