מהמאה ה-19 ועד ימינו – רכבת ישראל
רכבת ישראל היא חברה ממשלתית, שהוקמה רשמית ממש בסמוך לתאריך הקמת המדינה בשנת 1948. עם זאת, תעשיית הרכבות בישראל החלה כבר בסוף המאה ה-19, בתקופת השלטון הטורקי בארץ ישראל. תנופת התפתחות הרכבות המשיכה להתפתח בתקופת היישוב במנדט הבריטי, ועם קום המדינה הוחלט על הקמת שירות הרכבות כחלק מרשות הנמלים. בשנת 2003 הופרדה מרשות הנמלים והוקמה חברת רכבת ישראל כחברה ממשלתית האחראית על כלל התחבורה המסילתית במדינה. רכבת ישראל מפעילה כ-400 רכבות נוסעים ו-150 רכבות משא ביום בין 53 תחנות שונות, וכך היא משנעת יותר מ-40 מיליון נוסעים בשנה ו-20,000 טון משא ביום. משרדיה של החברה ממוקמים בתחנת רכבת מרכז שברחוב ארלוזורוב בתל אביב.
מספר הטלפון של רכבת ישראל ושעות עבודת המוקד
כאמור, חברת רכבת ישראל היא חברה עצומה, שרלוונטית לחיי היום-יום של מאות אלפי תושבים במדינת ישראל. לא זו בלבד, אלא שהיא גם החברה היחידה שעוסקת בתחום הרכבות בישראל. כתוצאה מכך, שירות הלקוחות של רכבת ישראל צריך לעבוד קשה – כי כמות הפניות שהוא מקבל ביום בוודאי אינה קטנה. טלפון אחד של מוקד שירות לקוחות של רכבת ישראל הוא 1900-72-0626, והוא פעיל בימים א'-ה' בשעות 6:00-00:00, ביום ו' ובערבי חג בשעות 06:00-15:00 ובמוצאי שבת מחצי שעה אחרי צאתה ועד חצות הליל.
לא רק ברכבת נוח
הרכבת היא כלי התחבורה הציבורית הנוח ביותר – אך לא רק הנסיעה צריכה להיות נוחה, אלא גם השירות והמענה מצדה של רכבת ישראל. מומלץ בכל מקרה להיכנס, בכל שאלה, לאתר האינטרנט – שם ניתן למצוא ממילא את רוב המידע הנחוץ ללקוחות רכבת ישראל. נסו לבדוק את האתר, לפני שתיכנסו להמתנה טלפונית שעלולה להיות מייגעת.